Gyűjtőszámlára utalás, önköltség befizetés, céges számla igénylés

Tájékoztató a Neptun gyűjtőszámlára való utalásról, az önköltségi díj befizetéséről, a céges számla kiállítás menetéről, a diákhitel-2 felhasználásáról:

Hallgatói befizetés - Gyűjtőszámlára utalás:

-          Számlavezető bank: Magyar Államkincstár - Számla neve: NEPTUN gyűjtő számla 

-          Számlaszáma: 10034002-00282871-01120008 

-          IBAN: HU32 1003 4002 0028 2871 0112 0008  SWIFT: HUSTHUHB

A gyűjtőszámlára történő utaláskor a közlemény rovatba a NEPTUN rendszerben szereplő NEPTUN-KÓDOT és a NEVET kell feltüntetni, formátuma: NK-Neptun-kód, hallgató neve.

A közlemény rovat kitöltése nélkül nem azonosítható be, hogy kihez kell rendelni a beérkező pénzt. A közlemény rovat pontos kitöltése esetén a banki átutalás feldolgozása 1-2 munkanapot vesz igénybe. Az összeg a hallgató egyéni Neptun-os „pénztárcájába” kerül, ahonnan a Neptun-ban kiírt befizetési tétel/eke/t egyszerűen lehet kiegyenlíteni (vagy a DE Hallgatói térítési és juttatási szabályzata 26. §. (11) bekezdése szerint az egyetemmel szemben fennálló határidőre nem teljesített fizetési kötelezettségei a gyűjtőszámla egyenlegéből automatikusan teljesítésre kerülnek /amennyiben a szükséges összeg részben vagy egészben rendelkezésre áll/).

Részletfizetés, csökkentés

Önköltségi díj mérséklés illetve részletfizetés kérése beiratkozáskor a regisztrációs időszakban (általában az első 2 hétben) a Tanulmányi Osztályon kérvények segítségével kérhető. - https://unideb.hu/ és Karok.

Diákhitel-2 – önköltségi díjhoz, kötött felhasználású hitel, közvetlenül az egyetemre érkezik

Az önköltségi díj kiegyenlítésére szeptember/február 15-ig (és nem kell utána félévente igényelni) diákhitel-2 (https://www.diakhitel.hu/) igényelhető a Neptunban: https://www-1.neptun.unideb.hu/hallgato/login.aspx / ami az Ügyintézés/Diákhiteligénylés/Te diákhitel-igénylés -en keresztül juttat el a diákhitel honlap igénylő oldalára. A diákhitel egyszerűen, elektronikusan, személyes megjelenés nélkül (Ügyfélkapu felhasználásával ..) igényelhető: https://www.diakhitel.hu/gyik/elektronikus-alairas.html (Félévente az intézmény a jogviszonyt egyezteti a DHK-val, és október/március 15-ig utalják az összeget. A személyes adatváltozások bejelentendők, összegmódosítás a félév első hónapjában, szüneteltetés/felmondás Nyomtatvány-on, visszafizetés .. honlapon  – kövesse elektronikusan a https://www.diakhiteldirekt.hu/ honlapon.)

Önköltségi díj befizetése:

Ha magánszemélyként fizeti be az önköltségi (vagy egyéb) díjat akkor a Neptun-rendszeren keresztül (https://www-1.neptun.unideb.hu/hallgato/login.aspx ) a Pénzügyek / Befizetések menüpont alatt a tétel kiválasztásával a Befizet gombra kattintva teheti meg. Sikeres befizetés esetén - a képernyőn felugró ablakban - megerősítő üzenetet kap a befizetésről.

Céges számla igénylése:

Amennyiben az önköltségi / térítési díjat teljesen vagy részben munkáltatója fizeti, az összeg megosztását illetve a munkáltató részére a számla igénylését a Hallgatói Adminisztrációs Központ (HAK) honlapjáról (http://hszk.unideb.hu/terites) letölthető Nyilatkozat (http://hszk.unideb.hu/19-befizetesi-ft-informacio/35-nyilatkozat-szamlazashoz) számlázáshoz nyomtatványt kitöltve küldjék meg  október/március 1-ig DE HAK, H-4032 Debrecen, Egyetem tér 1.  Fax: 52-518 677 E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. . A nyomtatványt félévente kell  kitölteni!

Ennek alapján az Egyetem a munkáltató/cég részére átutalásos számlát küld, amely szerint a számla kézhezvétele után kell átutalni az önköltségi/térítési díjat a feltüntetett számlaszámra és határidőre. (Nem azonos a gyűjtőszámla számával).

Ha a hallgató elmulasztja a Nyilatkozat leadását és a munkáltató/cég mégis a gyűjtőszámlára utalja a pénzt majd onnan a hallgató befizeti a Neptun-rendszeren keresztül az önköltségi/térítési díjat (mint magánember), akkor utólag nem adható ki számla a munkáltató/cég nevére.

Amennyiben nem biztosak az utalás menetében a Hallgatói Adminisztrációs Központban további tájékoztatást kérhetnek.

Számla igénylése papíron – gyűjtőszámlás befizetés esetén:

2019.01.01-től a Debreceni Egyetem bevezette az elektronikus számlázást. Ez azt jelenti, hogy a Neptunba keletkező tételekről, a tétel kiírás napján elektronikus számla készül, mely letölthető a Neptun-rendszerből a Pénzügyek-> Számlák menüpont alatt. A számla hitelessége a http://e-ellenorzes.hu honlapon ellenőrizhető.

Észrevétel

A kiírt önköltségi díjjal kapcsolatos észrevétel (pontatlan összeg, számla igény leadása) a NeptunbanÜgyintézés / Kérvények, HAK térítési díj észrevétel kérvénynél is tehető. (Ezen kérvénnyel önköltségi díj csökkentés nem kérhető!!)