Diákigazolvány

Diákigazolvány Igénylés – Hallgatói tájékoztató – 2018.09.28. - LETÖLTÉS
Információk összefoglalása a diákigazolvány rendelésről és ideiglenest helyettesítő igazolásról

 

Diákigazolvány rendelés: 

1.   FOTÓ és aláírás rögzítése Okmányirodában

Ügyintézés, időpontfoglalás https://ugyintezes.magyarorszag.hu/okmanyiroda

 2.   MEGRENDELÉS Neptunbanhttp://neptun.unideb.hu

Neptun: Belépés, majd az állandó vagy tartózkodási címet kell ellenőrizni (ha az
            Okmányirodában regisztrált és a Neptunban rögzített címe nem egyezik, akkor a
            Neptunban azonnal javíthat:
Saját adatok / Személyes adatok / Adatmódosítás menűpontban).

Majd: Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés/Új felvétel, menűpontokat követve válassza
ki az igénylés típusát (első igénylés, adatváltozás, elvesztés, vagy téves adatrögzítés), és az állandó vagy tartózkodási címét. Írja be az Okmányirodában kapott NEK azonosítót (kötőjelek nélkül).

FONTOS:  hogy az alábbi adatok a Neptunban megegyezzenek a személyi igazolványon (NEK adatlapon) és a lakcím kártyán szereplő adatokkal:

Név (ha 3 vagy több neve van, mind szerepeljen: Ukrán vagy román hallgatóknál az a név szerepeljen a Neptunban - amíg a diákigazolvány legyártásra kerül -, ami az Okmányirodában kért NEK adatlapon is szerepel.) Születési név (ahogy a személyi igazolványban szerepel) Édesanyja neve (ha 3 vagy több neve van, mind szerepeljen) Születési hely - Születési ország - Állandó lakcím - Tartózkodási cím (csak akkor szerepeljen a Neptunban, ha a lakcímkártyán is szerepel)

Ha van különbség, küldje meg a NEK adatlap fotóját, jelezve a Neptuban módosítandó adatot a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

3.   A diákigazolvány ingyenes.

4. Megrendelését beiratkozás után - aktív státusz esetén - az egyetem elektronikusan továbbítja, majd a megrendelés visszaigazolásáról a HAK e-mail-t küld. Ezt követően – ha szükséges -  ideiglenes diákigazolás kérhető (Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. emailen, postázásra – posta 5 munkanap, és az emailen küldött másolatot nem fogadják el -, vagy átvehető személyesen az Ügyfélirodában. /FIR átállás/szünet esetén már a Neptunban diákigazolvány megrendelés után azonnal kérhető ideiglenes igazolás az utazási támogatáshoz./

Az https://igenyles.diakigazolvany.hu/ oldalon az igénylés nyomon követhető, ide kell a hallgatónak beírni az OM kódot és azonnal kiírja, hogy milyen státuszban van a rendelése.

5.   Legyártott diákigazolványokat központilag postázzák (Bp-ről).

6.   Diákigazolványok félévente matricával a HSzK/HAK –ban (Db. Egyetem tér 1.Kossuth II. Kollégium / Böszörményi u.138. Kollégium / Kassai u.26./EK TO / GYGYK TO/HAK) érvényesíthető.

7.   Hallgatói nyári gyakorlat esetén a külső helyszínen váltandó helyi utazási bérlethez nem elegendő a TO által kiállított, a külső gyakorlat helyét, idejét rögzítő igazolás, hanem az érvényes diákigazolvány mellett az Oktatási Hivatal, Diákigazolvány Igénylés honlapon a "Diákigazolvány Igénylés nélkül" típusú igazolást kell kiadni a Hallgatói Adminisztrációs Központnak, ahol a gyakorlat helye felül megjelölésre kerül. Ehhez szükséges a gyakorlati hely megnevezése, címe – Neptunban vagy TO igazolással.

8.  A diákigazolványt félévente matricával érvényesíteni kell bárhol (1.félév: szeptember 1-március 31; 2.félév: február 1-október 31.) a

DE HKSZK/HAK Ügyfélszolgálati Irodá(i)ban: 

Egyetem téri campus: Kossuth II. Kollégium, földszint – tel: 73974, 73975/ ÁOK;  

-          angolképzés - NOKK (orvosi angolképzések)

Böszörményi úti campus: Veres Péter Kollégium, fszt 16. – tel: 68102, 68103

Kassai úti campus: Ügyféliroda (Kancellári épület mellett) – tel: 73970, 73978

Hajdúböszörményi campus: Hajdúböszörmény, Désány István útca 1-9. – tel:

Hasznos információk: http://www.diakkedvezmeny.hu/